תפריט

למה לי להשקיע ביחסי ציבור?

בתיאוריה, כל אירוע יכול למשוך אליו אלפי או רבבות מבקרים, כל ארגון או עמותה יכולים להביא את החזון שגיבשו להגעה לחזית התודעה הציבורית. יחסי ציבור הם חלק ממערך שלם שיכול להפוך כל אירוע (למשל, ערב התרמה לעמותה המסייעת לילדים חולים) מכישלון חרוץ להצלחה מסחררת. שאלת השאלות היא – כיצד?

כדי להבין "כיצד" צריך קודם כל להבין, עד כמה שזה אפשרי, כיצד פועל עולם התקשורת בישראל. עיתונאים, עורכים, מפיקים, שדרנים ומגישים מוצפים מדי יום בעשרות, אם לא מאות, פניות מגורמים בעלי אינטרס שרוצים לקדם נושא כלשהו. גם אם המטרה חשובה, כפי שאכן קורה פעמים רבות, בסופו של דבר הם מוגבלים מאוד – בכמות דפי העיתון, בזמן השידור של מהדורת החדשות או בכמות התכנים שהם יכולים למלא באתר האינטרנט שלהם. לכן – עליהם לסנן.

תהליך הסינון נעשה, בעיקר, על פי שני קריטריונים מרכזיים: מידת החשיבות ומידת העניין שיש במידע המועבר אליהם. לצורך קביעת החשיבות, אותם עיתונאים מסתמכים בדרך כלל על מקורות מידע מהימנים, שעימם יש להם קשרים וניסיון בעבודה. אותם מקורות, או קשרים, מאפשרים להם שקט נפשי בידיעה שהמידע שמגיע מהם הוא אכן חשוב יותר מאשר המידע האקראי שמועבר אליהם מאחרים.

ואכן, קשרים הם הפיסה הראשונה בפאזל שקרוי יחסי ציבור, ואולי אחת החשובות. ובפאזל הספציפי של רבקה שרגא, הקשרים הולכים עשרים שנים אחורה, לתקופה שבה עבדה באופן הדוק עם כתבים ועורכים במסגרת עבודתה כדוברת משרד החינוך וכמנהלת השיווק של מוזיאון ישראל, וכמובן גם במהלך כל השנים האחרונות.

במהלך התקופה הארוכה הזו היא יצרה, כמו גם כל צוות המשרד, קשרים עם אנשי תקשורת ותיקים וגם עם אנשי תקשורת צעירים שהיום, בחלוף השנים, טיפסו מעלה בסולם התפקידים העיתונאיים ומחזיקים בתפקידי מפתח בכירים.

קשרים זה חשוב, אבל זה לא הכל. בשלב זה, באופן אמיתי, מתבררת מידת העניין של האירוע. עד כמה האירוע, הארגון, או הפעילות שמאורגנת מעניינים ביחס לשאר הדברים שקורים? כאן נכנס לתמונה כלל עיתונאי נוסף: מה שמיוחד, הוא בדרך כלל גם ראוי לסיקור.

כאן, גם טמון יתרון נוסף של יחסי ציבור בכלל, ושל המשרד שלנו בפרט. אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו, אך שני קריטריונים חשובים, שעל בסיסם מתקבלים עובדים למשרד יחסי הציבור שלנו הם יכולת חשיבה מחוץ לקופסה, ותשוקה לחדשות.

לתפיסת עולמנו, השילוב המיוחד בין השניים הוא זה שמוביל לכך שכל נושא או אירוע שמגיעים לטיפולנו מנותחים באופן מקצועי ויצירתי כדי לנסות ולהביא אותו לחשיפה מקסימאלית באמצעי התקשורת השונים.

חשוב לנו להבהיר: תהליך יחסי הציבור אינו מתחיל ביום האירוע, או שבוע לפניו – אלא הרבה לפני כן. אנו ממליצים לכל לקוחותינו להתחיל לתכנן את האירועים חודשים רבים קודם לכן, ולקחת אותנו כשותפים מלאים גם בתהליך התכנון, על מנת שגם ההיבטים התקשורתיים ידונו במסגרתו.

עם זאת, חשוב גם שנודה, בשל היושרה והרצון לשמור על שמנו הטוב כאנשי מקצוע, אנו תמיד כנים עם הלקוחות שלנו ולא רוצים להשלות אותם. לכן, לעולם לא נשלה את הלקוח בהבטחות לגבי נושאים שלדעתנו אין להם סיכוי לתפוס כותרות, ואין לנו בעיה לומר זאת בריש גלי.

לאור כל זה, אם אתם מעוניינים לקרוא עוד עלינו ועל ניסיוננו – לחצו כאן; ואם יש לכם כל שאלה, הערה, או בקשה – אתם מוזמנים לפנות אלינו בקישור הבא. נשמח לשמוע מכם…


English